الجمعة، 16 أكتوبر 2009

اسف علي الازعاج !!!


ابتدا العام الدراسي الجديد منذ حوالي اسبوعين .. ورجعنا لمعمعة المذاكرة من جديد والامتحانات اللي بتحرق اعصابنا علي الفاضي والمليان ... طبعا انا ما كتبتش حاجة جديدة من حوالي كده اسبوعين تلات اسابيع ... بس والله غصب عني اصل انا عقبال عندكم السنة دي دخلت سنة خامسة طب بتاع البشر ده .... وما ادراكم ما سنة خامسة!!! ... وكمان ادارة الكلية عندنا بتحب انها تجري تجارب البحث العلمي علينا نحن - فئران التجارب - فمرة يقلك سنة خامسة تدرس اطفال ونساء وتوليد ... ومرة يرجعوا يقولوا تطبيقا لمبادئ الجودة اللي ماشفناش منها حاجة حلوة من ساعة مااتطربقت علي نفوخنا ان طلبة سنة خامسة يدرسوا بـــــــاطــنـــــــــــــــة واطفال ... وطبعا اكيد الناس فاهمة يعني ايه بــــــــــــاطـــنـــــــــــــــــــــة ... ولو كنت ما تعرفش يعني ايه بـاطـنــــــــة؟؟ اشرحلك ... الباطنة مادة ذات ستة عشر كتاباً المفروض تذاكرهم في ستة اشهر وتراجعهم في شهر قبل ما يستلم الاساتذة الدكاترة الافاضل مهمة تقليم اظافرك وقص شعرك واصابتك بكل العقد النفسية والسيكلوجية التي تجعلك تكره اليوم الذي فكرت فيه ان تدخل بقدميك تلك الكلية وتحلم بان تكون طبيبا وذلك بعد ان ينجحوا في تحويل كل احلامك السعيدة الي كوابيس تسيقظ منها كل يوم مفزوعا ولا نملك في النهاية سوي ان نقول - حسبي الله ونعم الوكيل - ... طبعا انتوا متهيألكم اني بشد في شعري دلوقتي وانا بكتب الكلام ده ... احب اطمنكم اني لسه والحمد لله بكامل قواي العقلية والبدنية حتي الآن ... ولكن بصراحة ما اوعدكمش اني استمر كده لغاية اخر السنة !!! طبعا انا طولت عليكم وصدعتكم بس انا حبيت اشرحلكم انا ليه ماكتبتش حاجة جديدة من فترة بس ححاول اني انتظم في الكتابة والتواصل معكم .. بس لوغبت عليكم اسالوا عليا... طبعا انتوا اكيد عارفين عنوان الثرايا الصفرا ......
والله الموفق ،،،

15 عبر مين قدك !!:

dr/shiko يقول...

اول تعليق ...ههههههههههههه

أبــــو ضـــيــاء يقول...

والحق احجز انا تاني تعليق
هههههههههه

------ يقول...

طب وانا التااااالت
هههه

zozo يقول...

هو بالحجز هههههههههههه لالالا متخافش من الباطنه بس سلملى على الاطفال

Unknown يقول...

معلش انتهم الخير والبركة لو مجربوش فيكوا هيجربوا فى مين فى سنة اولى مثلا

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

هههههههههه

ولا يهمك ياقمر
بس ابقا طمنا عليك
وربنا يوفقك
دمتم بالف خير

تأثير الفراشة يقول...

بالتوفيق إن شاء الله

وردة فرح يقول...

:)

الله يعينكم انتو الأطباء ،،
الحمدلله الي مادخلت كلية الطب و لا كنت ناوية بس الحمدلله غيرت رايي ،،

يالله شدوا الهمة ،،
و بالتوفيق ان شاء الله ،، ^^

غير معرف يقول...

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم

أنا جديد في عالم التدوين

دي مذكراتي بأكتبها بعد معاناة طويلة مع العادة السرية ,, المرة دي بجد نفسي أبدأ حياة جديدة ,, ربنا يثبتني

خطر على بالي إن دي تكون فكرة مدونتي , إني اشارككم أفكاري وذكرياتي , علشان الاقي حد يقويني ويشجعني , وكمان علشان اللي لسة هايبدأ يغرق في البحر اللي أنا غرقان فيه يلحق نفسه قبل فوات الأوان

أتمنى انكم تقبلوني وسطكم في عالم التدوين

S.M.G يقول...

ههههههههههه
أعانك الله أخوي
بالتوفيق وربي معاك
والله تحزن ،، هههههههه
تقبل مروري ..

مهرة سالم يقول...

السلام عليكم...
كان الله في عونك يا دكتور بس شد حيلك وتوكل على الله...
وبالتوفيق

Tamer Nabil Moussa يقول...

السلام عليكم.


ربنا معاك ياعم

وان شاء الله موفق


مع خالص تحياتى

اقصوصه يقول...

بالنجاح والتوفيق يا رب:)

كلمات من نور يقول...

الله يعينكم ويوفقكم معلش اللي بيدخل برجله كلية الطب لازم يستحمل بقى

أنا ابن خالتي خلاص شبه مش بنشوفه من يوم ما دخلها واهو بقى معيد عقبالك و كده أمه و أبوه أساسا مش بيشوفوه

وفقكم الله لما يحب ويرضى

كلمات من نور يقول...

ملحوظة

اسمها السرايا الصفرا

عيب كلية الطب بتنسوا فيها العربي والا إيه؟؟؟؟